Silnik widlasty

myjnia bezdotykowa cena
Silnik widlasty (silnik typu V) ? silnik tłokowy wielocylindrowy rzędowy, w którym cylindry umieszczone są w dwóch rzędach usytuowanych względem siebie pod pewnym kątem np.

90°.

Oba rzędy cylindrów napędzają jeden wspólny wał korbowy.

Specyficzną odmianą jest płaski silnik V - rozwarcie między rzędami cylindrów wynosi 180°, nie mylić z bokserem. Spotyka się następujące silniki widlaste: V2 ? stosowane do napędu motocykli, np.

Harley-Davidson, Moto Guzzi, Yamaha Virago, Yamaha V-Star V4 ? pionierem w produkcji tego typu silników jest Lancia.

Pojawiły się one w latach 20' XX wieku. Stosowali je też inni producenci samochodów m.in. V4 produkowane w kolońskiej fabryce Ford, stosowane w samochodach Ford Granada, Ford Taunus.
Konstrukcja Forda zastosowana została również w Saabie 95.
Silnik znalazł również zastosowanie w samochodach młodszych - Pontiac 1.8. Obecnie konstrukcja stosowana do napędu motocykli np.

Honda VFRpotrzebny przypis V5 ? najbardziej nietypowy z silników o układzie V.

Konstrukcja Volkswagena.

Powstał jako rozwinięcie koncepcji silnika VR6.

Jednostka V5 montowana była w Volkswagenach Passat/Golf/Bora/Jetta, a także w Seacie Toledo (typu 1M) z roku 1999. V6 ? zaprezentowany po raz pierwszy w 1950 roku przez producenta samochodów Lancia.
Najpopularniejsza konstrukcja sześciocylindrowych silników do napędu samochodów osobowych.
Znajduje zastosowanie w wielu pojazdach - stosowane przez konstruktorów znakomitej większości modeli.
Warto wymienić również konstrukcje VR6 - silnik Volkswagena o niewielkim kącie rozwidleniapotrzebny przypis. V8 ? np.

w Audi V8 3.6, 4.2 BMW 3.0 do 4.9, silniki Mercedesa, Ferrari, Maserati oraz silniki bolidów F1.

Konstrukcja bardzo często stosowana jako jednostka napędowa samochodów amerykańskich, W8 ? silnik podwójnie widlasty, zbudowany z dwóch połączonych jednostek V4. Montowany był w samochodzie Volkswagen Passat W8. V10 ? np. Audi, Lamborghini, Dodge Viper, Volkswagen Touareg, Volkswagen Phaeton (diesel), BMW M5 i M6 oraz do 2005 roku silniki bolidów F1. V12 ? np. Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini, Mercedes-Benz, W12 ? silnik podwójnie widlasty, zbudowany z trzech rzędów po 4 cylindry każdy.

Koncern VW produkuje silniki W12 w innej konfiguracji (oznaczane czasem WR12), zbudowane z czterech rzędów (dwóch połączonych jednostek V6) po 3 cylindry każdy V16 ? układ stosowany w dużych silnikach kolejowych i okrętowych oraz do celów energetyki.

Stosowany również do napędu samochodów osobowych marki Cadillac przed II wojną światową W16 ? silnik podwójnie widlasty, w samochodach koncernu VW zbudowany z czterech rzędów (dwóch połączonych jednostek V8) po 4 cylindry każdy.

Znany z samochodu Bugatti Veyron. V18 ? układ stosowany w dużych silnikach kolejowych i okrętowych oraz do celów energetyki. W18 ? silnik podwójnie widlasty, próbował zastosować go VW w samochodach Bugatti i na jego podstawie VW stworzył silnik W16. Bardzo nietypowy, posiadał 3 rzędy po 6 cylindrów. V20 ? układ stosowany w silnikach okrętowych oraz do celów energetyki. V24 ? układ stosowany w silnikach okrętowych oraz do celów energetyki. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty

Pasja w pracy

myjnia bezdotykowa cena Trzeba przyznać, że motoryzacja to bardzo popularny rodzaj zainteresowania wśród osób o bardzo różnych zawodach.
Do największych fanów motoryzacji trzeba jednak zaliczyć ludzi, którzy zdecydowali się na prowadzenie własnej działalności gospodarczej lub na pracę na przykład w warsztacie samochodowym w związku z tą pasją.
Z pewnością olbrzymią zaletą takiego postępowania jest zaangażowanie w pracę, bez którego nie sposób doskonale wykonywać zlecone zadania.
Połączenie pracy i pasji jest też bardzo korzystne dla pracownika z tego względu, że nie przychodzi on do pracy z obowiązku, ale z przyjemności, a wtedy życie staje się po prostu piękniejsze a praca wykonywana jest szybciej i sprawniej.

Jest idealnie wyważony

V16 ? oznaczenie silnika widlastego składającego się z 16 cylindrów.

Jest idealnie wyważony podobnie jak V12.

Jego największą wadą jest ogromne spalanie nawet w porównaniu z silnikami V12 i skomplikowana budowa jak i serwis. W historii powojennej motoryzacji tylko 4 auta zaopatrzone były w tego rodzaju silnik.
Jako pierwsze w XX wieku tego wyzwania podjęło się BMW.
8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem GOLDFISCH 1991, w 1991 roku Cizeta Moroder V16T i w 1995 Jimenez Novia.

Prototypy Rolls-Royce'a i Cadillac Sixteen nigdy nie weszły do seryjnej produkcji. Był stosowany do napędu lokomotyw, w tym polskiej lokomotywy SP47.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/V16.

Widok do druku:

myjnia bezdotykowa cena