Ubezpieczenie komunikacyjne - definicja

pokrowiec na motocykl
Ubezpieczenie komunikacyjne - należy do segmentu ubezpieczeń majątkowych działu II (tzw.
Pozostałe ubezpieczenia osobowe oraz ubezpieczenia majątkowe) określonych w ustawie z dnia 22 maja 2003 r.
o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych12.

Do podstawowych źródeł prawa regulujących kwestię ubezpieczeń komunikacyjnych należy również kodeks cywilny.

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla każdego posiadacza pojazdu mechanicznego w celu ubezpieczenia go od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z ruchem pojazdu4.

Ubezpieczenie OC chroni majątek ubezpieczonych oraz zapewnia pokrycie szkód poniesionych przez poszkodowanych.
Obligatoryjny charakter tego ubezpieczenia oznacza, że właściciele pojazdów są objęci obowiązkiem zawarcia umowy ubezpieczenia, a zakłady ubezpieczeń ? obowiązkiem przyjęcia oferty osób ubezpieczających swoją odpowiedzialność cywilną.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ubezpieczenie_komunikacyjne

Czym różnią się sprężarki?

pokrowiec na motocykl Zasadniczo mamy dwa różne rodzaje sprężarek czyli kompresorów.
Są kompresory tłokowe i sprężarki turbinowe. Te pierwsze czyli tłokowe wykorzystują tłoki, takie jak w silniku spalinowym do sprężania i przetłaczania powietrza. Ten rodzaj również stosuje się w pompach tłokowych. Drugim rodzajem sprężarek są turbiny. Wykorzystują one coś w rodzaju wiatraka do sprężania powietrza.
To rozwiązanie również jest stosowane w pompach cieczy i prawdę mówiąc to właśnie takie rozwiązanie jest w większości. Sprężarki i pompy tłokowe są w stanie osiągnąć znacznie większe ciśnienia.

silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów

R6 (oznaczany także jako I6) ? silnik spalinowy wyposażony w sześć cylindrów ustawionych wzdłuż wału korbowego w jednym rzędzie.

Układ ten, mający 6 wykorbień, jest najprostszym rozwiązaniem zapewniającym całkowite wyrównoważenie silnika - zarówno od sił pierwszego jak i drugiego rzędu.

Z tego względu nie jest w nim stosowany wałek wyrównoważający1.

Wał korbowy podparty jest zazwyczaj na czterech bądź siedmiu łożyskach.

Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-5-3-6-2-4 lub 1-4-2-6-3-52.
Silniki tego typu, z uwagi właśnie na całkowite wyrównoważenie, chętnie były stosowane w lotnictwie do napędu sportowych i turystycznych samolotów. Silniki R6 montowane w samochodach osobowych osiągają pojemność skokową z przedziału 1,9 do 5,0 litra3.
Znajdują one zazwyczaj zastosowanie w samochodach klasy średniej i średniej-wyższej. Silniki R6 są wiodącym rozwiązaniem w zakresie napędów do ciężkiego transportu drogowego, dużych wywrotek, autobusów.
Warto zwrócić uwagę, że silnik V8 mający cztery wykorbienia jest silnikiem gorzej wyrównoważonym, niż R6.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R6_(silnik).
Dodane: 18-11-2016 05:49

Tagi: motoryzacja motocykle pokrowce skutery motor skuter

Widok do druku:

pokrowiec na motocykl