Nadwozie

czytaj więcej
Nadwozie ? część składowa pojazdu, ustawiona na podwoziu lub służąca do montażu jego elementów.
Nadwozie składa się ze struktury nośnej i karoserii (poszycia).
Pod względem struktury nośnej pojazdy dzielimy na konstrukcje ramowe (nadwozie nieniosące) i samonośne (samoniosące; bezramowe).

Istnieją też konstrukcje pośrednie ? nadwozie półniosące oraz samonośne z ramami częściowymi. Nadwozie, głównie zaś karoseria, okrywa mechanizmy pojazdu, przedział pasażerski lub towarowy oraz spełnia funkcje estetyczne.

W nadwoziach półniosących oraz samonośnych poszycie wraz z szybami może być włączone do przenoszenia obciążeń (poszycie pracujące).
Nadwozia ciężarowe i specjalizowane mogą spełniać jedynie funkcje użytkowe. Nadwozie pojazdów szynowych wraz z karoserią nazywane jest zwykle pudłem. W budowie nadwozi stosuje się szyby ze szkła bezpiecznego ? hartowane lub warstwowe (klejone; laminowane).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie

Promocje obowiązujące w sklepach motoryzacyjnych

Atrakcyjne sklepy motoryzacyjne charakteryzują się tym, że można w nich nie tylko dokonywać udanych zakupów, ale również korzystać z różnych promocji i rabatów.
Poszczególne rabaty przygotowywane w sklepach motoryzacyjnych dedykowane są stałym klientom, dokonującym w takich sklepach częstych zakupów. Natomiast promocje dedykowane są także nowym klientom, wystarczy żeby zrobili oni zakupy w odpowiednim momencie, to znaczy wówczas, gdy w sklepie motoryzacyjnym obowiązuje jakaś promocja.
W niektórych sklepach motoryzacyjnych można także otrzymywać punkty, które będzie można wymieniać na punkty wykorzystywane podczas robienia zakupów na stacjach paliw.
Widać więc, że na pewno warto korzystać z atrakcyjnych i polecanych sklepów motoryzacyjnych.

Układ simplex

czytaj więcej
Układ simplex ? dwa tłoczki rozpierające szczęki znajdują się we wspólnym cylinderku.
W układzie tym jedna szczęka jest współbieżna, a druga przeciwbieżna.

Wadą tego rozwiązania jest to, że naciski jednostkowe obu szczęk na bęben nie są jednakowe, a przez to zachodzi nierównomierne zużycie okładzin ściernych.

Zaletą jest niższa cena i prostsza konstrukcja. Układ duplex ? każdej szczęce przypisany jest osobny rozpieracz.

Szczęki w tym układzie są szczękami współbieżnymi.

Dzięki takiemu rozwiązaniu naciski jednostkowe obydwu szczęk są prawie identyczne, co powoduje równomierne zużycie okładzin ciernych na obu szczękach.

Wadą tego rozwiązania jest większy koszt oraz większy stopień skomplikowania układu Układ samowzmacniający ? układ simplex z zastosowanymi szczękami pływającymi. Końce szczęk są na jednym końcu połączone łącznikem, który nie jest powiązany z innymi częściami hamulca. Efektem tego połączenia jest dodatkowy nacisk szczęki współbieżnej na szczękę przeciwbieżna podczas hamowania.
Powoduje to zbliżone naciski jednostkowe obu szczęk. Układ duo-duplex ? układ rozpieraczy jak w układzie duplex, z tym że rozpieracze są skonstruowane jak w układzie simplex. W układach o różnych naciskach jednostkowych na poszczególne szczęki, w celu niwelacji różnic, stosuje się okładziny cierne o różnej grubości oraz o różnym polu powierzchni trącej.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_b%C4%99bnowy.

Widok do druku:

czytaj więcej